Pohotovostná služba pre vykurovacie systémy – tomuto by ste mali venovať pozornosť
Keď vykurovací systém uprostred zimy prestane zrazu fungovať, treba volať pohotovostnú službu. Ak nemáte uzavretú zmluvu o údržbe, je to spojené s nákladmi. Zvyčajne sa tieto náklady pohybujú v rozumných medziach. Existujú však aj naskrz pochybní poskytovatelia služieb, ktorí chcú zákazníkov obrať o peniaze. V nasledujúcich riadkoch si prečítajte, na čo musíte dávať pozor, keď voláte pohotovostnú službu pre svoj vykurovací systém.
Dôvod na privolanie pohotovostnej služby pre vykurovací systém
Vo väčšine prípadov sa porucha na vykurovacom systéme neobjavuje celkom nečakane. Poväčšine výkon vykurovacieho systému pomaly slabne, až kým nakoniec systém už nie je schopný zabezpečovať potrebné teplo. Kým však k tomu dôjde, majú majitelia a obyvatelia domov dostatok času, aby kontaktovali svojho vlastného inštalatéra alebo zavolali na horúcu linku výrobcu zariadenia. Avšak občas sa skutočne stane, že vykurovací systém začne štrajkovať práve vtedy, keď s tým nikto nepočíta. A keď k tomu dôjde cez víkend, potom treba volať pohotovostnú službu pre vykurovacie systémy.
Optimálny postup pri využití pohotovostnej služby pre vykurovacie systémy
Ak majitelia domu alebo jeho obyvatelia kontaktovali pohotovostnú službu telefonicky, spravidla sa kontaktný partner ohlási čo najskôr. Po podrobnom popísaní problému a vyjasnení konečných nákladov vrátane DPH a vedľajších nákladov, ako aj paušálu za výjazd musí objednávateľ už len počkať na príchod odborníka. Tento odborník potom priamo na mieste skontroluje typické zdroje chýb, ktoré môžu byť príčinou náhleho výpadku vykurovacieho systému. V prípade digitálne prepojených zariadení je možné chybové hlásenie prečítať aj diaľkovo.
Odborník ponúkne svojmu zákazníkovi opatrenia na preklenutie havarijného stavu
Dôvodom výpadku systému môže byť prázdna palivová nádrž, netesný horák alebo chyba na zapaľovaní. V niektorých prípadoch môže mať odborník so sebou už potrebné náhradné diely a je schopný uviesť zariadenie zakrátko znovu do prevádzky. Ak pri výpadku ide o väčšiu poruchu, ponúkne tento odborník svojmu zákazníkovi opatrenia na preklenutie havarijného prípadu, aby zákazník nemusel mrznúť. Nakoniec vystaví riadnu faktúru s podrobným rozpisom realizovaných výkonov.
Nevolať na call centrum
Ak k výpadku vykurovacieho systému dôjde v zime, postihnutí rýchlo podliehajú nervozite a sotva venujú viac času na vyhľadanie vhodnej firmy, ktorá poskytuje pohotovostnú službu pre vykurovacie systémy. Nezriedkavo volajú na číslo, ktoré ako prvé našli na internete alebo v telefónnom zozname. Za týmito číslami, ktoré sú propagované ako bezplatné, sa často skrýva call centrum, ktoré sprostredkováva len remeselníkov z daného regiónu. Už len za toto sprostredkovanie požaduje call centrum často servisný paušál. K tomu je potrebné potom ešte zaplatiť náklady remeselníka.
Skontrolovať tiráž pri pohotovostnej službe pre vykurovacie systémy
Okrem call centier existujú aj firmy, ktoré do svojich ponúk zahŕňajú viaceré názvy miest. Tak napríklad názov Pohotovostná služba pre vykurovacie systémy Bratislava nemusí nevyhnutne znamenať, že poskytovateľom služby musí byť remeselnícka firma z Bratislavy. To isté platí aj pre iné mestá, napríklad Banská Bystrica alebo Košice. Aby ste si mohli byť istí, že objednaný remeselník bude skutočne z vášho okolia, oplatí sa pred zavolaním pozrieť sa do tiráže.
Pomôcť vám môžu tieto tipy
Ak by išlo o náhly výpadok vykurovacieho systému, prvým pravidlom je: Zachovať pokoj. Pretože pri hektickom prístupe dosiahnu postihnutí niekedy práve opak toho, v čo dúfali. Už pri výbere firmy, ktorá poskytuje pohotovostnú službu pre vykurovacie systémy, by mali postihnutí čo najdôkladnejšie preveriť možných dodávateľov. Experti odporúčajú zvoliť si lokálneho dodávateľa, aby sa predišlo vysokým cestovným nákladom vyslaného odborníka.
Vyžadovať podrobnú faktúru a zaplatiť ju až po úspešne vykonaných prácach
Ako sme už spomenuli, seriózne firmy poskytujúce pohotovostné služby pre vykurovacie systémy, pracujú na faktúru. Faktúra by mala obsahovať rozpis jednotlivých položiek a všetky údaje, ktoré boli vopred dohodnuté. Pri poskytovaní pohotovostných služieb pre vykurovacie systémy ide spravidla o zmluvu o dielo. To znamená, že v prípade úspešne vykonaných prác sa musí faktúra zaplatiť.
Preventívna starostlivosť a uzatvorenie zmluvy o údržbe
Ak musíte volať pohotovostnú službu pre vykurovací systém, má to vždy nepríjemný dôvod. Majitelia vykurovacích zariadení môžu pritom takémuto havarijnému prípadu predísť, ak uzatvoria zmluvu o údržbe s odbornou firmou vo svojom okolí. V tejto zmluve môžu definovať jasné pravidlá týkajúce sa odstraňovania porúch počas sviatkov alebo v prípade havárií. Zmluva o údržbe garantuje okrem toho každoročnú kontrolu celého zariadenia odborníkom. A to zas garantuje spoľahlivú prevádzku.
Zhrnutie
V prípade, ak dôjde k nečakanému výpadku vykurovacieho systému, je posledným riešením pohotovostná služba pre vykurovacie systémy. Pri výbere z možných odborných firiem by dotknutí mali venovať trochu času dôkladnému prevereniu údajov. Pretože existujú aj pochybné firmy, ktoré chcú najmä zarobiť peniaze.